ABOUT US

T he ITS BACT Foundation is a Higher Education Institute based in Naples providing technical specialization EQF 5 and 6 courses on Cultural Heritage and Tourism management. It is recognized and funded by MIUR (Italian Education Agency). We provide innovative learning pathways, aimed to meet the changing needs of the Tourism Industry and the Cultural Heritage sector. All our courses are focused on digital technologies and innovative teaching methods.
The Foundation consists of several public partners (such as local administrations, schools and universities), VET organisations and SMEs working together to develop new educational projects for Higher Education students but also to bring innovative programmes into schools of any grade.
The ITS BACT Foundation is in fact also a knowledge community that studies, plans and implements educational projects with and for schools.
The ITS BACT has been awarded the Charter Erasmus for Higher Education 2014-2020 under the Erasmus+ Programme. Its international partnerships, developed during years of mobility projects (Erasmus+ programme’s or government-funded) have allowed the ITS to build a Europe-wide network of training centres, schools and universities.

Find out all the programmes to spend a study period abroad.

Incoming students

I f you want to add an international dimension to your educational path by spending a mobility period in Italy, the ITS BACT is pleased to welcome you. If you are interested in studying at our Institute please have a look at the course catalogue and contact our international office.

If you want to experience an internship in Naples in the field of Cultural Heritage and/or Tourism Management, get in touch with our international office.
We also have expertise in the management of Erasmus+ vocational education and training (VET) mobility for VET learners and staff. Thanks to our knowledge community and our network of local enterprises and educational centres we are able to provide the best work experiences, training courses, workshops and seminars for students and adults.

Outgoing students

E rasmus+ è il Programma dell’Unione Europea per l’Istruzione, la Formazione, la Gioventù e lo Sport 2014-2020, approvato con il Regolamento UE N. 1288/2013 del Parlamento Europeo e del Consiglio e mira a contribuire al raggiungimento degli obiettivi fissati dalla Strategia Europa 2020.
Grazie a questo programma oltre 4 milioni di persone, fra cui studenti, tirocinanti, insegnanti e volontari, avranno l’opportunità di beneficiare di sovvenzioni per attività di studio, formazione, insegnamento o volontariato all'estero.
Erasmus+ prevede la possibilità di svolgere un periodo di studio (Erasmus studio) presso un'università Europea e/o di realizzare un tirocinio professionale (Erasmus Traineeship) presso imprese, ONG, musei, biblioteche, fondazioni, associazioni, centri di formazione e di ricerca, Uffici Relazioni Internazionali ecc. (escluse istituzioni comunitarie europee, organizzazioni comunitarie, rappresentanze diplomatiche) in uno degli Stati membri dell'Unione Europea, e presso altri paesi aderenti al programma.

Vuoi partecipare ad una mobilità Erasmus+ Traineeship? Guarda il video e scopri come

Testimonianze di alcuni dei nostri studenti che hanno partecipato al programma

Luca Sommella

(Studente del corso di Tecnico Superiore per la Promozione e la Gestione di Servizi di Gastronomia Mediterranea)

L’Erasmus, per come l’ho vissuto io, è stata la più importante e formativa esperienza della mia vita. Mi ha dato l’opportunità di assaporare l’indipendenza in un paese straniero. Mi ha messo alla prove con le sfide più disparate: dal fare il bucato da solo a lavorare in un team internazionale in cui nessuno parlava la mia lingua madre. Ho imparato a cavarmela da solo, ho imparato che la diversità non fa paura ma è interessante, ho imparato che sono Italiano ma anche Europeo.

Anna Marcone

(Studentessa del corso di Tecnico Superiore per la Promozione e la Gestione di Servizi di Gastronomia Mediterranea)

L’Erasmus mi ha aperto la mente e riempito il cuore. Mi ha fatto conoscere tante realtà diverse e mi ha dato la possibilità di incontrare persone preziose. Grazie a quest’esperienza ora ho molta più fiducia nelle mie capacità professionali e valuto senza timori la possibilità di cercare occupazione anche all’estero una volta concluso il mio percorso di studi.